Чи чекає Україну збільшення мита на експорт металобрухту?

Незабаром можлива публікація нового законопроекту, запропонованого МЕРТ (Українським Міністерством економічного розвитку і торгівлі). Як повідомлялося Олександром Каленковим, президентом об'єднання підприємств «Металургпром», в даному нормативному акті має містититися положення, що стосується тимчасового підвищення мита на вивезення брухту металу до 30-50 євро за 1 тонну. На даний момент розмір цього мита становить близько 10 євро за 1 тонну.

Для металургії України така проблема, як поставки металобрухту, стала дуже актуальною. Як повідомляє інформагенція «Інтерфакс-Україна», забезпечення ломом українських металургійних підприємств за період січень - листопад 2015р. знизилося до 2.8 мільйонів тонн. За такий же період 2014 року цей показник склав близько 900 тисяч тонн, тобто на 25% вище. До можливих причин такої тенденції відносять знижену фінансову дисципліну в галузі, війну на сході України, зменшення виробництва сталі. Разом з цим, експорт українського металобрухту за січень - листопад 2015 року зріс до найвищого за останнє десятиліття показника (1,17 мільйона тонн), що практично на 40% (близько 300 тисяч тонн) вище даних за 11 місяців минулого року.

У коментарях для інформагенції «Мінпром» Олександр Каленков заявляє, що рішення проблеми дефіциту металобрухту в Україні необхідно для зменшення собівартості та збільшення конкурентоспроможності металургійних підприємств країни. Раніше в інтерв'ю для «Мінпрому» Олексій Смирнов говорив про те, що в найближчому майбутньому кількість брухту буде зменшуватися, оскільки зараз починається вторинне використання металу, випущеного в період кризи в Україні в 90-х роках.

Україна не має можливості імпортувати металобрухт, оскільки ніхто з довколишніх держав не володіє в надлишку подібним сировиною. Крім цього, розташована поруч Туреччина, яка є найбільшим світовим експортером брухту, встановлює високу ціну на закупівлю. Поставки українського брухту ЗА здійснювалися в Туреччину за ціною від 160 до 165 доларів за тонну FOB, а скупка в портах експортерами - по 120 доларів за тонну CPT (дані кінця листопада 2015 г.).

Велика ймовірність того, що збільшення мит на вивезення брухту до 30-50 євро за 1 тонну спричинить за собою різке зниження або повну зупинку поставок подібного сировини на зовнішні ринки. Крім цього, прийняття такого рішення значно скоротить збори. Підписання в 2014 році угоди про асоціацію з ЄС означало для української влади зобов'язання про скасування мит на вивезення, тому рішення збільшити ставку - однозначне порушення. Саме з цієї причини МЕРТ України пропонує ввести це обмеження як тимчасовий захід.

 

Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар
43 + ? = 47